Tuesday, April 5, 2011

hantaran

Sebenarnya nie adalah entry tertangguh...hantaran nie wardah buat untuk p.cik wardah. P.cik naim merupakan adik bongsu abah wardah. Majlis pertunangan dia telah diadakan bln 11 tahun lepas..pada mulanya janji dgn pihak perempuan nk bg 5 dulang ja..tp oleh kerana pihak pompuan bg taw depa nk balas 9 dulang..so wardah cadangkan kt p.cik tambah lg 2 dulang untuk cukupkan 7 dulang. barulah balance..selalunya gitu la...lagi pon nk tmbh bukannya susah semua bahan dh ada kt umh..

Jom kita layan da picas...


gubahan coklat


ini bunga kelapa dari honey star..cntikkan nmpk real mcm bunga kelapa


cupcakes


kek batik marie



kek coklat + buttercream coklat + strawberry


ini pula gubahan garam gula yg di jadikan buah manggis...mmmm so yummmy...rasa cm manisnye buah manggis nie kan..geram cm nk nngaaappp jek...heheheh



sireh pinang...adat jgn dilupa..ada org komen awat letak rokok dunhill? kan x elok..menggalakkan org hisap rokok..tu sebenarnya sbahagian adat...dlm tepak sirih mesti kena lengkap bhn2nya..sirih,pinang,kapur,gambir,kacip,rokok dan pemetik api...selalunya org letak rokok daun tp kita nk modenkan pastu nk kasi kreatif sikit tu yg letak rokoko dunhill tu...huhuhu "biar mati anak jgn mati adat



semuanya 7 dulang + 1 sirih pinang

alhmdulillah semuanya berjalan dengan lancar..majlis pertunangan pun berlangsung dengan selamat...Tahniah buat P.cik Naim dan tunangnya..semoga berbahagia dan berkekalan hinggan ke jinjang pelamin.

InsyaALLAH majlis pernikahan akan diadakan selepas raya puasa nnti...skrg nie designer pulak duk sibuk cari idea tuk gubahan hantaran,deko kamar pengantin,dan juga meja hidangan penganti. InsyaALLAH kita akan buat yg terbaik p.cik.Semoga majlis kita diberkati oleh ALLLAH hendaknya..Amin.

2 comments: